top of page

Tuo metu, kai Grahamo „Vexation Island” (1997 m.) paties menininko įkūnijamas XVII a. piratas atsibunda vienoje iš Britų Mergelių salų tam, kad vėl ir vėl prarastų sąmonę ant galvos nukritus kokosui, Stasiulytės kūrinyje „Suspended” (2012 m.) krepšinio kamuolys lieka įstrigęs didelės sovietinės vėtrungės viršūnėje Vilniuje. Abu filmai yra nesibaigiančios kilpos: daugybė mechaniškai atliekamų pabaigų ir pradžių, o kartu – erdvės patirti ištisinę dabartį. Kūrinius sieja ne tik skirtingos juose regimos traumos formos – tiek fizinė, tiek istorinė – bet ir sausas („deadpan“) humoras. Taigi, smūgiai šioje parodoje (tebūnie jie nukritusio kokoso, krepšinio kamuolio, ar kukurūzo burbuolės sėklos Stasiulytės filme, lekiančios į kamerą po to, kai ją sutraiško laboratorinis prietaisas Lietuvos žemės ūkio universitete) gali būti tiek pat žaismingi, kiek ir skausmingi, priklausomai nuo aplink juos esančio pasaulio. Dėl šios priežasties pirma paroda Montos tattoo gali būti matoma kaip tai, kas sudaro prielaidą tolimesniems susidūrimams ir prabudimams, jau atsietiems nuo įsipareigojimų išrasti.

 

                                                                                                                             

Gerda Paliušytė

* Montos tattoo interneto svetainės foninis vaizdo įrašas yra ištrauka iš Stasiulytės filmo „Kalnas” (2011 m.), kuri buvo paskolinta kaip dalis šios parodos Montos tattoo erdvėje. „Kalnas” buvo sukurtas iš atsitiktinai rastų vokiečių režisierės Christine Wiegand 16 mm filmo „Erzähl mir eine Landschaft" (1993 m., 60 min.) iškarpų.

bottom of page